Cherry Blossem! Op naar China,Japan,Maleisie&Korea - Reisverslag uit Muar, Maleisië van Saskia Troost - WaarBenJij.nu Cherry Blossem! Op naar China,Japan,Maleisie&Korea - Reisverslag uit Muar, Maleisië van Saskia Troost - WaarBenJij.nu

Cherry Blossem! Op naar China,Japan,Maleisie&Korea

Door: Saskia

Blijf op de hoogte en volg Saskia

16 Maart 2013 | Maleisië, Muar

Hoi Iedereen,

Weer eens een update, Sorry het is een tijd geleden!
Ik heb het heel erg druk, 2 dagen geleden heb ik sinds anderhalve maand mijn volle vrije dag vrij gehad. We hebben normaal alleen ochtenden vrij dus dat betekend dat je om 2 uur begint met werken tot 10 uur. We zijn nu weer begonnen met een lange Cruise, 42 dagen rond China, Maleisië, Japan en Korea.
Je kunt je dus wel voorstellen hoe geweldig ik me voelde na anderhalve maand.. even niet aan werk denken, niet aan de tijd denken om terug te gaan naar het schip! Mijn laatste dagen in Australië zijn nu ingegaan, we zijn naar een wavepool gegaan haha was geweldig, op een band door het water sjezen haha klinkt saai maar was erg leuk! we waren in Darwin.. het is een plaats waar het verschrikkelijk benauwd is, mijn kleren waren doorweekt na 5 minuten ( ik zal niet klagen over de warmte maar dit is een andere warmte haha)

Er is weer veel gebeurd de afgelopen tijd.. Nieuw-zeeland en Fiji waren super. Ik ga snel proberen wat foto's te plaatsen!
Ook heb ik een andere roommate. Mijn oude roommate haar contract was afgelopen.. mensen komen en gaan. Je leert elkaar snel kennen omdat je elkaar 24 uur ziet. Hier is het als je iemand 1 maand ken, ken je diegene eigenlijk 6 maanden.. zo voelt het. Dus ook altijd is het minder leuk om afscheid te nemen en te weten dat je deze mensen waarschijnlijk nooit meer gaat zien.. wat heel raar is als je 6 maanden samen in een kamer woont.

Nu we op weg zijn naar China en Japan, verandert de tijd heel vaak.. elke avond gaat er wel 1 uur vooruit, 1 uur achteruit dan weer een halfuur vooruit, halfuur achteruit.. word je wel een beetje "confused" van.. Om eerlijk te zijn wist ik dit woord even niet meer in het nederlands, haha wat erg..
Gister zijn we uh ook dit weet ik even niet te zeggen. we pass the equiter. We zijn voorbij de evenaar gegaan. Dit is het warmste punt op aarde het was rond de 50 graden. Ik dacht dat als ik 1 stap buiten zou doen ik levend zou verbranden alsof je in brand stond zo warm was het..

Ik heb mijn vluchtgegevens al gehad, 20 mei vlieg ik om half 3 smiddags van Sydney naar London.. Een korte tussenstop in Hongkong om benzine te vullen. Aan een stuk door naar huis.. dat gaat erg leuk worden omdat ik vliegen zo geweldig vind (NIET)
Nog even 2 maanden genieten en hard werken.. het is raar maar ik kan niet wachten om gewoon een rondje te fietsen, om licht te zien als ik wakker word, of vogels te horen fluiten of lekker nederlands eten wat ik normaal nooit zou missen..

Dikke kus en ik houd jullie op de hoogte!

  • 16 Maart 2013 - 15:52

    Mar:

    Werd tijd sas !!! ;-) laatste maandjes zijn in gegaan!! Plaats maar snel weer ff foto's xxx

  • 16 Maart 2013 - 17:33

    Leny:

    Lieve Sas,
    Wat een leuk en prachtig verhaal weer! Volgens mij is dit DE reis van je leven, je ziet zo ontzettend veel wat heeeeel veel mensen niet meemaken. Ook lijkt het me heel appart om voorbij de evenaar te gaan...jij hebt het allemaal meegemaakt.!! Nu de laatste 2 maandjes en je komt weer lekker naar huis, waar heel veel mensen blij zullen zijn je weer te zien!
    Geniet nog van alle mooie dingen de komende tijd!
    Liefs xx Leny

  • 16 Maart 2013 - 20:19

    Monica:

    he lieverd, yes het aftellen is begonnen. maar geniet jij toch nog maar van alles wat je te zien krijgt. krijg je nou je post nog wel want ik denk dat je die anders gaat missen nu. is nu een week onderweg of zo. nou ja dat horen we wel.geniet nogmaals van alles wat je nog gaat zien voor je het weet ben je weer terug in dit ozo koude kikkerlandje. liefs van monica en tessa xxxxx

  • 16 Maart 2013 - 20:42

    Rianne De Bruin:

    Geniet nog lekker Sas! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Saskia

Werken op een cruiseschip voor 10 maanden.

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 16338

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2012 - 01 Juni 2013

Werken op een cruiseschip

Landen bezocht: